lördag 14 juli 2012

Samojedmannen??

Ni som läste min blogg inför Femundslöpet 2010 "Tankar från en Samojedmusher" http://samojeder.blogspot.se/ kunde ta del av hur jag tränade och levde med hundarna inför detta lopp och Polardistans 300 km samma år. Vid målgången på Polardistans, dit jag och mina samojeder kom som segrande ekipage över samtliga polara raserna (Med över fem timmars marginal) - Sibirian Huskey inräknad!! stod tävlingsledaren Anders Hörnlund och mötte mig och hundarna med tillmälet "samojedmannen".
Hundarnas prestation och Anders uttryck har etsat sig fast i mitt minne och det är med stor ödmjukhet jag axlar epitetet "samojedmannen"

Den 16:de juli påbörjar jag och samojedhunden Birk en walk-about från Grövelsjöns fjällstation i riktning norrut. Jag kommer att skicka MMS till Christina då jag har täckning och hon har lovat att försöka återge lite från de samtal vi har via denna blogg.

Håll tummarna för att både jag och Birk håller oss pigga och följ oss gärna på vandringen norrut.

///  Håkan N

1 kommentar:

  1. Go Håkan Go och BIRK och se nu till att ha en underbar upplevelse <3<3<3

    SvaraRadera